Cerita September.

Hye...Assalamualaikum.
Akhirnya ada jugak masa nak update blog. Last entri hari tue pun 6 september lepas..2 hari before balik kampus nie. Fuhh..!! lama tue.. So, alang-alang dah ade  mase free nie kan..saya ade beberapa cerita yang nak dikonsikan bersama & sorry sangat sebab lama x update k.

Cerita 1 : Majlis Hari Anugerah.

Sepatutnya tarikh nak balik kampus hari tu 10 september. Memang dah set dalam kepala ni nak balik tarikh tue..tapi tiba-tiba je dapat tahu ada hari anugerah dekat kampus pada 9 september. So, terpaksa lah tukar plan balik awal 8 september untuk pergi ke majlis hari anugerah tue. Actually, nie 1st time tau saya dapat skor dalam exam. Tak pernah lagi sebelum ni saya dapat skor dean list.Dari semester 1 sampailah semester 4 x pernah sekali pun.Tapi  alhamdulillah..berkat kesabaran, usaha dan tawakal selama nie, akhirnya dapat jugak skor pada semester 5.

Untuk pengetahuan  korang, saya nie bukanlah pandai sangat macam sesetengah orang tue..setiap kali exam je, mesti dapat keputusan yang cemerlang dari awal sampailah akhir pengajian.Bila grad je, pakai silang ANC (Anugerah Naib Canselor).Memang CEMERLANG lah kan..!!

So, apa-apa pun saya harap lepas nie, korang jangan lah mudah putus asa dengan rezeki yang telah ditentukan oleh Allah S.W.T.. Teruskan berusaha dan yakin pada diri sendiri. Saya percaya rezeki untuk kita insyaallah akan sentiasa ada walaupun x sama.. cuma kita x tahu je bila masanya akan tiba.


Alhamdulillah..=D

muka letih + rasa mengantuk x habis lagi..(eye bag jelas kelihatan)=P

meet my friendly juniors..=)





Cerita 2 : Rumah Baru vs Rumah Lama


Semester nie dah pindah ke rumah sewa yang baru..tp still taman yang sama. Cuma yang beza rumah semi-D sekarang ni ada 3 bilik dan yang lama ada 2 bilik je. Banyak sangat sebab kenapa saya dengan kawan2 yang lain buat keputusan untuk pindah. 1st thing sebab kitorang pindah adalah disebabkan tuan rumah yang bersikap pentingkan diri. Dia tahu nak duit rumah sewa je tapi condition rumah yang dia sediakan x memuaskan langsung. Banyak sangat masalah dengan rumah sewa yg  lama tue, kalau nak cerita semua dekat sini.Confirm korang bosan baca entri nie.

So,the 2nd thing kenapa kitorang pindah adalah sebab jiran kitorang. Actually, jiran kitorang nie india & baik sangat tau.. Jangan korang salah faham ok. Dia bukan jahat pun. Yang kitorang x suka & x tahannya sebab bau asap kemenyan dan stangi yang dia bakar tiap2 hari, tu je.Dia nie jenis orang yang kuat agama. so, every single day dia akan bakar benda tue untuk dia 'sembahyang'. Kitorang yang duduk umah sebelah dia pun terhidu asap yang terhasil dari pembakaran tue. Nak study or buat assignment pun susah..sesak nafas kitorang hari-hari. Nasib baik la bau asap tue x melekat dekat pakaian kitorang, kalau x....g kelas pun bau semacam je. hahaha~

Maaf bukan gambar sebenar, atas sebab2 keselamatan.
Sumber: (google images)



Cerita 3 : 1 Jam di tengah-tengah Lebuhraya.

Jumaat , 16 september lepas, anak kepada kawan baik my parent ada majlis akad nikah di rumah dia on that nite. My parent ngan parent dia memang dah lama berkawan..and saya pun dah anggap dia  mcm cousin sendiri. Sebab dari kecik lagi duk main sama-sama. Petang tue habis je solat jumaat...saya terus bertolak ke taiping,perak. My parent & my elder sis dah tggu kat sana.

Nak dijadikan cerita,semasa perjalanan ke sana di lebuhraya ipoh-taiping...secara tiba-tiba je semua kereta berhenti mengejut termasuk la saya sekali.memang 'terkejut beruk' la masa tue. Yang x best nye, boleh pulak jem tengah-tengah jalan naik cerun bukit..! Haish...!! stressnya drive kereta dalam keadaan sesak macam nie. Memang sakit kaki la duk tekan padel clutch ngan minyak tue.Kereta pun bergerak sikit2 je mendaki cerun bukit.Dah la drive kereta sorang-sorang, memang bosan dan bertambah stress je rasa. Nasib baik la saya nie bukan jenis yang cepat gelabah,tambah2 di saat break mengejut tue. Kalau x, memang x drive atas jalan raya la masa tue. mungkin drive dalam longkang or gaung.Wallahualam.

Dekat 1 jam jugak saya berusaha menaiki cerun bukit tu. Akhirnya, habis jugak dugaan yang menimpa. Cuba korang bayangkan bertapa bosannya saya dalam kereta tue sorang2 dengan keadaan kereta yang bergerak perlahan. Sempat main kamera lagi kowt..jom tengok gambar yang saya snap masa tue.


Masa nie dah nak sampai puncak cerun bukit.



Sedang menuruni cerun bukit.



nampak x kereta kancil tu..



X pasti kereta kancil tue kemalangan dengan apa. (Kesian sangat).







































































































Dat's all..Thank you for reading.
=D

0 comments:

Post a Comment

Ruang ini untuk anda..=)