Cara menghilangkan @ mengelakan STRESS.

Hey..guys..!!
Assalamualaikum.

Semua orang pernah rasa stress kan..? Tak kira la orang muda ke mahupun tua, setiap orang di dunia akan pernah merasa stress (rasa tertekan) pada diri masing. Actually, symptom stress nie terhasil apabila seseorang itu berasa sesuatu yang keperluan itu melebihi keupayaan atau kemampuan diri mereka sendiri.

Bagi mereka yang begelar pelajar tue, mesti hari-hari rasa stress kan dengan asignment yang bertimbun-timbun. Tambah stress lagi bagi mereka yang suka buat kerja last minute macam aku. Memang rasa disaster sangat-sangat sebab takut x sempat siap sesuatu assingment ataupun kerja tu.(padan muka sape suruh buat kerja last minute). Hahahaha~

So, Hari ni aku nak kongsi dengan korang semua bagaimana cara untuk kita menghilangkan ataupun mengelakkan diri masing-masing daripada rasa STRESS.  Caranya senang sangat, korang cuma perlu amalkan 10 B.


1. Bertenang
2. Berfikiran Positif.
3. Bersenam
4. Beribadat
5. BeriadahBeriadah
6. Bernafas dengan dalam
7. Berehat dan mendengar muzik
8. Beriadah
9. Berkata : Relaklah....
10. Berurut






Actually, gambar-gambar yang ada nie aku snap poster dekat unit kesihatan UiTM isnin lepas, sementara tunggu giliran untuk jumpa doktor. Masa tue aku pun dah stress sangat, asyik batuk2  je lepas balik dari Bandung.


Sekian, Thxns for Reading.
=)

0 comments:

Post a Comment

Ruang ini untuk anda..=)