Ribut oh Ribut..!!

Assalamualaikum.

hye..guys..!!
Hari ni aku nak bagi tau kat korang semua yang aku HAPPY sangat2.
YEeeeeeehhhhaaaaAAA....!!( ketawa macam menang loteri $100 juta)


happy gila kowt ....mana x nya..aku dah boleh on9 seperti biasa setelah 3 ari aku x boleh ON9.
(3 hari = 3 tahun)
hehe~

Stress... makan x lalu, mandi x basah. sampai demam selesema aku dibuatnya. 
Ni semua gara-gara ribut kuat 3 malam lepas.
Mula-mula tu, hujan turun relax je sambil menghasilkan bunyi apabila air terkena bumbung zin kat porch kereta..dan kilat pun bercahaya tanpa mengeluarkan bunyi guruh.
Dah hujan renyai, aku pun 'slumber' lah on9 kan.
Selang je 10 minit kemudian,
Tengah layan baik punya chatting dengan member..gelak-gelak sambil menaip, 
tiba-tiba..


GROOOOMGH....!!! 
(bunyi guruh yang amat kuat)
dan serta merta rumah aku black-out..!!
 Macam nak luruh jantung aku masa tue.

Aku pun cepat-cepat cabut kabel elektrik kat belakang lappy takut effect macam lappy sebelum nie yang rosak terus akibat terkena kilat.
(Actually, nie dah 2nd time kene kilat time tengah on9 tapi x serik2..)
hehe~
Tapi nak dijadikan cerita, Modem aku terus lingkup(rosak) sebab kene kilat.
haish...sabar je la.
Esok hari nya, aku pun try lah call TM (Telekom Malaysia) untuk buat report dan tukar modem skali tp malang x berbau...modem aku bru je tamat tarikh warranty 2 bulan sudah.
hmmm....Melepas la sudah..~
So, Hari nie aku g cari Modem+ wireless router baru kat Alor Setar dengan harga seratus lebih.
aku bli yang baik punye modem siap ade anti lightning strike lagi (sebagai langkah berjaga-jaga) dgn 150mbps speed.
Then, sampai je rumah aku terus contact TM untuk configure modem baru nie.
1/2 jam punye kerja, configure modem dgn bantuan brader TM...
ALHAMDULILLAH.....!!
internet dah berjaya di kembalikan dgn kelajuan yang lebih laju dan efektif.
huhu~

p/s: Thxns Brader TM  atas bantuan anda.=)

0 comments:

Post a Comment

Ruang ini untuk anda..=)